top of page

גינה לי, גינה לי


אין ספק, החלום לגור בבית עטוף בירוק הוא חלום נפוץ. מי מאיתנו לא היה רוצה שתהיה לו האפשרות לשבת בחצר וליהנות מנוף של צמחיה ירוקה, עצי פרי, פריחה ססגונית ואולי אפילו איזה מפל מים קטן שמשמיע פכפוך עדין ומרגיע?


גינה לי
גינה לי

אנחנו יודעות מה אתם חושבים ואתם צודקים, עיצוב גינת הבית הוא תהליך מורכב - מצד אחד, זוכים בפינת חמד שקטה ונעימה תחת כיפת השמיים. מצד שני, מדובר בפרויקט שעלותו משמעותית.

קבלו רשימה שתכין אתכם לתהליך עיצוב והקמת גינת חלומותיכם:


  • תכנון נכון

תכנון נכון ומפורט של הגינה יחסוך לנו כסף בטווח הרחוק. אם אנחנו יודעים שאין לנו זמן וכסף להשקיע בתחזוקה, למשל, נוכל לבחור בצמחיה שאינה דורשת הרבה, או אפילו ללכת על דשא סינטטי שייתן לנו את מנת ה״ירוק בעיניים״ אך לא ידרוש השקייה. גינה המתוכננת נכון אמורה להחזיק מעמד שנים לפני שתדרוש טיפול משמעותי.


  • ציוד בסיסי

אם הקמתם גינה, תצטרכו להמשיך לתחזק ולטפל בה. כל גנן, חובב ומתחיל ככל שיהיה, צריך שיהיו לו כמה כלים קטנים כמו מסור ידני, כף חפירה, מזמרה, מעדר, מגרפה וכפפות טובות. חשוב לשמור על כלי הגינון שלכם שכן חוסר תשומת לב, הזנחה ולכלוך עלולים לפגום בציוד ולהצריך קנייה חוזרת אחת לתקופה. לא חבל?


  • תאורה

דרך יעילה לחסוך בעלויות החשמל, למשל, היא להשתמש בחיישנים המזהים התקרבות או תנועה, אלה מדליקים את התאורה בהתאם ונכבים לאחר השהייה מסוימת. אפשרות נוספת לחיסכון, היא תאורה סולארית המנצלת את אור השמש ליצירת האנרגיה הנדרשת.


  • תחזוקה

לא כל גינה מחייבת את ביקורו של הגנן אחת לכמה שבועות ובכל מקרה, בדיוק כפי שאתם מנקים ומסדרים את חללי הבית השונים, ישנן מטלות-גינה שתוכלו להשלים לגמרי בעצמכם, כמו למשל ניכוש עשבים, כיסוח הדשא ואפילו גיזום של ענפים. יותר מזה, אתם עוד עלולים ליהנות מהתחביב החדש ולמצוא את עצמכם מטיילים במשתלות כדי לשחק בעצמכם עם עיצוב הגינה באופן תדיר.


  • ריהוט גן

זה נכון, ריהוט גן היא הוצאה לא קטנה אך חשוב לזכור כי קנייה של ריהוט זול במיוחד, פירושה שנידרש לחדש את הריהוט שוב ושוב. בסופו של דבר, מדובר בהוצאה מתמשכת יקרה יותר. עדיף לקנות מראש ריהוט גן איכותי העשוי מחומרים המתאימים לתנאים חיצוניים, כך יהיה גם קל יותר לתחזוקה וגם יעלה לכם פחות, בטווח הארוך.


גינה לי
גינה לי

פרט חשוב לפני שנסיים -

במקרים רבים ישנו חוסר מודעות לעלות הכרוכה בהקמת הגינה, כך קורה לא פעם שלקוחות מגיעים לשלב זה אחרי שהבית מוכן, ללא תקציב שיועד לגינה וללא תשתיות מתאימות להקמה.

כדי למנוע מצבים כאלה ועוגמת נפש מיותרת, מומלץ להתייעץ עם אדריכל נוף שיבצע עבורכם תוכנית מוגדרת ומפורטת לגינה, עוד בשלב התוכניות לשיפוץ ולבניה.


נשמח לעמוד לרשותכם, לייעץ ולתכנן עבורכם את פינת החמד שתמיד חלמתם עליה.

bottom of page